Dr. Ivan Tomek
Přední odborník na výzkum trhu a marketing v ČR
Životopis
RNDr Ivan Tomek, Csc, narozen 1953 v Praze.
V roce 1992 založil firmu Factum, která se postupně vypracovala na pozici jedné z vedoucích firem pro výzkum trhu a veřejného mínění.
Pracoval na pozici ředitele výzkumu trhu, zabýval se především
- otázkami marketingu spotřebního zboží, financí a služeb,
- postupy při vývoji nového produktu
- otázkami měření vztahu ke značce, loajality / oddanosti zákazníka,
- metodami a technikami výzkumu trhu apod.
- chápáním spotřebitele z globálního hlediska v rámci Střední Evropy
- prezentačními dovednostmi a jejich rozvojem
V roce 2003 zakládá poradenskou firmu MR Think, první úzce specializovanou na výzkum trhu.
Je členem ČMS, pravidelně publikuje v odborném tisku (Strategie, In Store, Zprávy ČMS ad.). Je autorem několika desítek hesel ve Velkém sociologickém slovníku (Academia 1997) a spoluautorem několika skript týkajících se výzkumu trhu. Je interním pedagogem katedry produkce FAMU, pravidelně přednáší v ICV a některých dalších školících firmách.
Absolvoval gymnasium a matematicko fyzikální fakultu UK, obor matematická ekonomie, v 1984 externí aspiranturu na Vysoké škole ekonomické, katedra statistiky na téma výběrových šetření.
Další studium a stáže | |
1990 – | dvoutýdenní školení MEMRB v kvalitativních technikách výzkumu |
1995 – | týdenní kurs ESOMAR – Výzkum reklamy |
1998 – | týdenní kurs TNS Londýn – prezentační dovednosti a komunikace |
1999 – | týdenní školení IAAA – teorie a praxe reklamy |
2000 – | týdenní školení METCOM Londýn Communications abilities |
2001 – | týdenní kurs Katalyst UK – Sales Training Master Class |
2002 – | London School of Public Relations – certifikovaný kurs APRA |
2002 – | TNS University, obor CRM |